Tule mukaan hyödyntämään etusi, vaikuttamaan ja inspiroitumaan – MyFazeriin kaikki ovat tervetulleita!

Mikä on MyFazer?

MyFazer on ilmainen jäsenohjelma Fazer-herkkujen ystäville. MyFazer-jäsenyys kannattaa:

  • saat käyttöösi vaihtuvia etuja ja tarjouksia
  • voit vaikuttaa äänestyksillä tuotekehitykseemme – ja voittaa samalla palkintoja!
  • pääset tilaamaan uutuuksia ensimmäisten joukossa
  • voit poimia talteen inspiroivia ruokavinkkejä

Mitä voin tehdä MyFazerissa?

MyFazerista löydät vaihtuvia etuja Fazer Storeen, Fazer Café -kahviloihin sekä Fazer Experience Vierailukeskukseen. Lisäksi voit ideoida kanssamme uusia tuotteita osallistumalla äänestyksiin – ja mikä parasta, äänestyksiin osallistumalla voit voittaa maistuvia palkintoja! Lataamalla MyFazer-sovelluksen saat myös käyttöösi Fazer Cafén leimapassin.

Tunnus ja rekisteröityminen

Miten rekisteröidyn MyFazeriin?

Voit rekisteröityä yhteisömme jäseneksi fazer.fi/myfazer-sivun kautta sekä Fazerin verkko- ja mobiilipalveluissa. Saat rekisteröitymisesi jälkeen vahvistusviestin sähköpostiisi. Vahvistusviestin hyväksymisen jälkeen voit kirjautua MyFazeriin omilla tunnuksillasi myfazer.com -sivulta tai Fazerin verkkopalveluiden kautta.

Onko MyFazeriin liittymiselle ikärajaa?

Voit liittyä MyFazeriin, jos olet yli 16-vuotias.  

Miten muokkaan yhteystietojani?

Voit päivittää tietojasi MyFazerin sivujen Omat tiedot -osiossa. Tietosi päivittyvät automaattisesti kaikkiin palveluihin, joissa MyFazer-tunnukset ovat käytössä.

Miten voin vaihtaa käyttäjätunnukseni/sähköpostiosoitteeni?

Sähköpostisi toimii käyttäjätunnuksenasi MyFazerin palveluissa. Tämän vuoksi sähköpostia ei voi muokata omissa tiedoissa.

Jos sähköpostisi on vaihtunut, poista vanha sähköpostisi päättämällä jäsenyys omista tiedoista ja luo uusi tili:

1.    Kirjaudu myfazer.comiin

2.    Mene oikeasta yläkulman kuvakkeesta Omat tiedot > Tilin hallinta

3.    Valitse alhaalta keskeltä Päätä jäsenyys ja seuraa ohjeita.

4.    Uuden tilin voi luoda koska vain joko myfazer.com -kirjautumislomakkeen kohdasta ”Uusi käyttäjä? Liity MyFazeriin” tai fazer.fi/myfazer-sivulta

Mitä jos unohdan salasanani?

MyFazeriin kirjautumisen yhteydessä on aina Unohditko salasanasi -linkki, jonka ohjeita seuraamalla salasanan voi vaihtaa.

Miten voin vaihtaa salasanani?

MyFazerin Omat tiedot -osion Tilin hallinnasta löytyy Vaihda salasana -painike, jonka kautta voit vaihtaa salasanasi.

Miten voin päättää MyFazer-jäsenyyteni?

MyFazer-jäsenyyden voit päättää seuraavien askelten avulla:

1.    Kirjaudu myfazer.comiin

2.    Mene oikeasta yläkulman kuvakkeesta Omat tiedot > Tilin hallinta

3.    Valitse alhaalta keskeltä Päätä jäsenyys ja seuraa ohjeita.

4.    Uuden tilin voi luoda milloin vain joko myfazer.com -kirjautumislomakkeen kohdasta ”Uusi käyttäjä? Liity MyFazeriin” tai fazer.fi/myfazer-sivulta

Minulla on jo Fazerin käyttäjätunnus, miten toimin?

Voit kirjautua MyFazeriin jo olemassa olevilla Fazerin käyttäjätunnuksillasi. Mikäli tunnusten luomisesta on kulunut pitkä aika, saatat kirjautumisen yhteydessä saada kehotuksen hyväksyä uudet käyttöehdot ja tietosuojaselosteen. Ne hyväksyttyäsi voit jatkaa tunnusten käyttöä.

Voinko kirjautua MyFazeriin Facebook- tai Google-tunnuksillani?

Kirjautuminen MyFazeriin onnistuu Fazerin jo olemassa olevilla tunnuksillasi tai rekisteröitymällä MyFazerin jäseneksi.

Onko MyFazeriin rekisteröityminen ja sovelluksen käyttö minulle maksutonta?

MyFazerin jäseneksi liittyminen sekä sen käyttö on ilmaista. Liittyminen ei sido tai velvoita jäseniä mihinkään.

MyFazer-sovelluksen käyttö

Miten saan MyFazer -sovelluksen puhelimeeni?

Voit ladata sovelluksen Applen AppStoresta ja Google Play -kaupasta.

Mene AppStoreen, kirjoita hakukenttään MyFazer ja klikkaa kohtaa Hae. Sovellus toimii IOS-laitteissa, joiden versio on xx (esim. 10+)

Androidille voit ladata sovelluksen Google Play -kaupasta. Mene Google Play -kauppaan, kirjoita hakukenttään MyFazer ja klikkaa kohtaa Hae.

Kun olet ladannut sovelluksen puhelimeesi, sinua pyydetään kirjautumaan MyFazeriin. Jos et vielä ole jäsen, sinun tulee ensin liittyä MyFazeriin. Jatkossa pääset sisälle sovellukseen omalla MyFazer-käyttäjätunnuksellasi eli sähköpostiosoitteellasi ja salasanallasi (vähintään 7 merkkiä).

MyFazer-sovellus ei aukea tai jää jumiin

Suosittelemme sulkemaan sovelluksen ja avaamaan sen sitten uudestaan. Jos tämä ei auta, voit poistaa sovelluksen kokonaan ja ladata sen puhelimeesi uudestaan. Voit myös kokeilla kirjautumista selaimen kautta.

Henkilötietojen käyttö ja suoramarkkinointi

Miten käytätte henkilötietojani?

Sinulta kysytään rekisteröitymisesi yhteydessä etunimi, sukunimi, sähköpostiosoite sekä salasana. Omat tiedot -osiosta voit lisätä esimerkiksi syntymäpäiväsi, jolloin voimme juhlistaa synttäreitäsi yhdessä. Voit halutessasi lisätä myös osoitteesi ja puhelinnumerosi. Huomioithan, että Fazer Storesta tekemisiä ostoksia varten tarvitsemme aina tarkemmat tiedot.

Käsittelemme tietojasi aina vastuullisesti Fazerin tietosuojaselosteen mukaisesti. Pääset tietosuojasta kertoville sivuille myös Omat tiedot -osion kautta.

Voinko itse päättää, annanko MyFazerille suoramarkkinointiluvan?

Voit halutessasi antaa MyFazeriin liittymisesi yhteydessä suostumuksen sähköiseen suoramarkkinointiin, jolloin saat tuoreinta tietoa eduistamme ja palveluistamme antamaasi sähköpostiosoitteeseen.

Mikäli et halua vastaanottaa viestejä sähköisesti, voit jättää suostumuksen antamatta tai perua sen myöhemmin MyFazerin sivuilla Omat tiedot -osiosta. Lisäksi uutiskirjeidemme lopussa on linkki, jonka kautta voit perua suostumuksesi suoramarkkinointiin.

Mitä viestejä saan MyFazerista?

Jos annat MyFazerille luvan suoramarkkinointiin, saat sähköpostiisi muutamia kertoja kuukaudessa uutiskirjeemme sekä verkkokauppaostoksia tehdessäsi tilauksesi tilausvahvistuksen sekä siihen liittyvät viestit. Suoramarkkinointiluvan löydät MyFazerin Omat tiedot -osion kautta.

Sähköpostiini lähetettiin kysely, vaikka en ole antanut suoramarkkinointilupaa, miksi?

Kyselymme eivät ole sisällöltään suoramarkkinointia, joten niihin emme tarvitse suoramarkkinointilupaa.

Mitä teette syntymäpäivätiedollani?

Haluamme juhlia synttäreitäsi yhdessä ja ilahduttaa sinua mukavalla yllätyksellä. Syntymäpäivän kirjaaminen tietoihin on kuitenkin vapaaehtoista.

MyFazerin käyttö

Millä kielillä voin käyttää MyFazeria?

MyFazer toimii tällä hetkellä suomeksi.

Voinko tehdä verkko-ostoksia MyFazer-palvelussa?

Kyllä voit. MyFazerin sivuilta pääset helposti myös ostoksille Fazer Storeen, sillä MyFazer-tunnuksesi käyvät myös siellä. Lisäksi MyFazerin kautta pääset välillä ostamaan tuotteita, jotka ovat ennakkomyynnissä vain MyFazerin jäsenille. Fazerilaisena saat myös kuukausittain vaihtuvia etuja Fazer Storeen.

Onko MyFazeriin rekisteröityminen ja käyttö minulle maksutonta?

MyFazerin jäseneksi liittyminen sekä sen käyttö on ilmaista. Liittyminen ei sido tai velvoita jäseniä mihinkään.

Voinko käyttää MyFazeria matkapuhelimellani?

MyFazerin sivut ovat mobiilioptimoidut, joten voit selata sivujamme vaivattomasti matkapuhelimesi selaimen kautta.

MyFazeria voit käyttää myös sovelluksen kautta. MyFazer-sovellus on saatavilla Applen AppStoresta ja Google Play -kaupasta.

Kuka voi nähdä profiilini MyFazerissa?

MyFazer-profiilisi yksityinen, se ei näy muille jäsenille. 

Minulla on palautetta Fazerille. Voinko lähettää sen MyFazerista?

Voit lähettää palautetta sivustomme kautta, josta palautteesi ohjautuu kuluttajapalveluun.

Miten lopetan MyFazerin käytön?

Voit halutessasi päättää MyFazerin jäsenyytesi koska tahansa MyFazerin Omat tiedot -osion kautta.

 

Jäsenyyden päättäminen

Miten voin vaihtaa sähköpostiosoitetta, jolla käytän MyFazeria?

Valitettavasti sähköpostin vaihtaminen ei onnistu, sillä MyFazer-tilisi on yksilöity nimenomaan sähköpostiosoitetta käyttämällä.

Mikäli haluat vaihdon tehdä, voit sulkea nykyisen tilin ja luoda kokonaan uuden uudelle sähköpostiosoitteellesi. Tilin sulkeminen onnistuu MyFazer palvelussa.

Mistä löydän MyFazerin käyttöohjeet?

Mobiilisovelluksesta löydät käyttöohjeet etusivulta vasemmasta yläkulmasta kohdasta, jossa on kolme viivaa.

Jos kirjaudut selaimella, ohjeet löytyvät sivun oikeasta ylälaidasta.

Ongelmat MyFazerin käytössä ja käyttöönotossa

En pääse kirjautumaan MyFazeriin sähköpostiosoitteellani

On hyvä tarkistaa, että olet kirjautumassa juuri sillä sähköpostiosoitteella, jolla olet luonut MyFazer-tunnuksesi.

Jos edellä mainittu ei ratkaise ongelmaa, kannattaa tarkistaa, että jäsenyys on aktivoitu. Kun uusi MyFazer-jäsenyys luodaan, lähetämme aktivointiviestin sähköpostiisi. Jos viestiä ei ole tullut, tällöin kannattaa tarkistaa myös, onko viesti päätynyt sähköpostisi roskapostilaatikkoon. Kyseisen viestin sisältämä aktivointi -nappi on kuitekin voimassa rajatun ajan, joten voit kokeilla aktivoida tiliäsi myös käyttämällä "Unohtuiko salasana?"-linkkiä MyFazerin kirjautumissivulla.

En saanut tunnuksia, vaikka rekisteröidyin

Kun uusi MyFazer-jäsenyys luodaan, lähetämme aktivointiviestin sähköpostiisi. Jos viestiä ei ole tullut, tällöin kannattaa tarkistaa myös, onko viesti päätynyt sähköpostisi roskapostilaatikkoon.

Kyseisen viestin sisältämä aktivointi -nappi on kuitekin voimassa rajatun ajan, joten voit kokeilla aktivoida tiliäsi myös käyttämällä "Unohtuiko salasana?"-linkkiä MyFazerin kirjautumissivulla.

Jouduin virhesivulle kirjautumisen jälkeen

Jos joudut kirjautuessasi virhesivulle, kannattaa tyhjentää selaimen välimuisti. Voit myös kokeilla kirjautumista toisella selaimella, sovelluksen kautta tai yksityisen selauksen tilassa (incognito-tilassa). 

Ongelmat voivat liittyä evästeisiin sekä sovelluksessa sekä selainversiossa.  

En pääse vaihtamaan salasanaa

Kannattaa tarkistaa, ettei salasanan vaihtoon liittyvä sähköposti ole päätynyt roskapostikansioon. 

Edut

Mitä alennuksia ja etuja saan MyFazer-jäsenenä?

Tarjoamme jäsenillemme vaihtuvia etuja ja tarjouksia. Lue lisää MyFazerin eduista ja tapahtumista Minun etuni -osiosta.

Mistä näen MyFazer-edut?

My Fazer -edut, mukaan lukien liittymisetu löytyvät MyFazer -palvelusta. Kirjaudu sisään palveluun ja mene kohtaan ”Etuni”.

Saanko MyFazerin kanta-asiakaskortin?

MyFazer on yhteisö, joka ei perustu ostosten määrään. Kanta-asiakaskorttia ei ole, mutta palvelumme voi kehittyä niin, että käytössäsi on tulevaisuudessa esimerkiksi mobiilietupassi. Tiedotamme mahdollisista etupasseistamme erikseen MyFazerin sivuilla Minun etuni -osiossa.

Voinko käyttää palvelun etuja monta kertaa?

Tarjoamme jäsenillemme jatkuvia ja kertaluontoisia etuja. Tarkemmat ohjeet etujen käytöstä löytyvät kunkin edun yhteydestä.

Mistä löydän kahvilaedut MyFazerista?

Selaimelta kirjautuessasi löydät kaikki edut etusivulta kohdasta Etuni. Mobiilisovelluksesta edut löytyvät oikealta alhaalta lahjapaketti-ikonia klikattaessa. 

Miten voin lunastaa kahvilaetuja MyFazerissa?

Fazer Cafén edut ovat aina mukanasi kätevästi matkapuhelimessa. Omat etusi löydät sovelluksesta lahjapaketti-ikonia klikkaamalla. Edun voit lunastaa näyttämällä QR-koodia kassalla.

Miten käytän edun kassalla?

Omat etusi löydät sovelluksesta lahjapaketti-ikonia klikkaamalla. Edun voit lunastaa klikkaamaalla Lunasta-kohtaa ja näyttämällä QR-koodin kahvilassa.

Minulla on jo leimapassi, jonka leimat haluan vaihtaa sen sovellukseen. Mitä teen? Kuinka kauan vanha leimapassini on voimassa?

Vanhaa leimapassia voit käyttää niin pitkään, kuin se on voimassa.

Uusia leimapassikortteja ei enää jaeta.

Miten liityn kanta-asiakkaaksi?

Voit rekisteröityä yhteisömme jäseneksi fazer.fi/myfazer- sivun kautta sekä Fazerin verkko- ja mobiilipalveluissa. Saat rekisteröitymisesi jälkeen vahvistusviestin sähköpostiisi. Vahvistusviestin hyväksymisen jälkeen voit kirjautua MyFazeriin omilla tunnuksillasi myfazer.com -sivulta tai Fazerin verkkopalveluiden kautta.

Miten kerrytän pisteitä?

Jäsenyys ei kerrytä pisteitä, mutta jäsenenä saat meiltä paljon vaihtuvia etuja.

Voit kerätä leimoja digitaaliseen Fazer Café -kahvipassiisi ja tarjoamme ilmaisen kahvin, kaakaojuoman tai teen passin täyttyessä. Lisäksi tarjoamme kuukausittain vaihtuvia etuja sekä Fazer kahviloihin ja verkkokauppaamme. 

Kahvipassini täyttyi ja leimat katosivat. Miten saan ilmaisen kahvin tai teen?

Kun kahvipassi täyttyy,se tyhjenee automaattisesti ja löydät kahvietusi ”edut” kohdasta.

Minulla ei ole älypuhelinta, voinko tulostaa edut

Valitettavasti etujen tulostaminen ei ole mahdollista, vaan etujen käyttäminen edellyttää edun näyttämistä kassalla mobiililaitteella (puhelimella, tabletilla tai laptopilla). 

Arvonnat, ideat ja palkinnot

Lähetin ideani MyFazeriin, mitä idealleni tapahtuu seuraavaksi?

Olemme iloisia siitä, että Fazerin kehittäminen kiinnostaa ja käsittelemme kaikki meille tulevat ideat.

Palkitaanko minua, jos ideani viedään käytäntöön?

Kaikki ideat ja palautteet ovat meille erittäin arvokkaita. Yksittäisiä ideoita emme voi palkita, koska saamme erittäin paljon samankaltaisia ideoita päivittäin. Järjestämissämme ideakilpailuissa on erikseen määritelty palkinnot, joiden yksityiskohdista saat lisätietoa kunkin kilpailun säännöistä.

Miten osallistun kyselyihin, arvontoihin ja kampanjoihin MyFazerissa?

Ajankohtaiset kyselyt löydät Kehitä ja osallistu -osiosta. MyFazerissa 21.-28.10.2021 järjestettävän Fazer Aito -arvonnan säännöt löydät linkistä.

Miten kehitätte MyFazeria?

Haluamme tarjota ajankohtaista ja innostavaa sisältöä, joten kehitämme MyFazer-palveluamme aktiivisesti jäsentemme antaman palautteen ja toiveiden pohjalta. Olipa kyse sitten vastuullisuudesta tai makuasiasta, anna meille rohkeasti palautetta ja tule kehittämään kanssamme!

MyFazer ja ystävät

Voiko ystäväni käyttää minun etujani?

Etumme ovat henkilökohtaisia jäsenetuja. Ystäväsi ovat ehdottomasti tervetulleita mukaan MyFazeriin, jolloin hekin saavat samat edut käyttöönsä.